Sabaton
Vårt engagemang
Resan med Sabaton började hösten 2007.
Uppdraget från början bestod i att skapa en bättre hemsida än de redan hade och även sköta om deras profil på MySpace, det enda sociala nätverk som gällde för band på den tiden.
Hemsidan skapades, MySpace sköttes om en kort period innan de nya sociala plattformarna tog fart. Krister tog bandet in på Facebook, Instagram, Twitter och YouTube och började som alla andra med noll följare.
I dag har bandet långt över miljonen följare på Facebook och Youtube, samt hundratusentals på Twitter och Instagram.
En framgångssaga med en liten rolig anekdot värd att berätta:
Vid det första mötet mellan Krister och bandet ”krävde” Krister att få utfärdade guldskivor så länge samarbetet pågick.
Joakim & Pär från bandet bara skrattade och svarade: ”-Vi kommer aldrig få nån guldskiva det är inga bekymmer!”.
Krister har i skrivande stund nånstans mellan 25 och 30 Guld och Platina-skivor.
Och troligen har inte den sista utfärdats ännu…
Krister blev fast anställd av bandet under 2015 och valde att gå vidare till en annan uppdragsgivare 2022.

Tjänster vi levererat till Sabaton:
"-Krister vad alltid tidig med att identifiera vad bandet och dess projekt behövde vad gäller närvaro online.
Kristers kunskap och kontakter lokalt i kombination med hans kunnande om branschen samt ett brinnande intresse var fundamentalt för att driva Sabaton’s projekt framgångsrikt framåt."
/ Pär Sundström - Sabaton